pang, chock och stelhet...

Nytt inlägg... Jag måste bara skriva..

Vilken dag.. vet ni, jag har vart med i en singelolycka idag.
Jag och golfen. Fy fan vilken smäll....

Skulle fara upp till mamma o vara hundvakt. Åkte strax innan 11.... tror det här händer vid 11 tiden.
Kom o körde efter lillvägen(blankis och djupa spår).. 50 körde jag... fick en sladd, vilken jag hävde... men sen kom sladd nummer två, kan även vart sladd nr 3... men somsagt så stängde jag av när det här hände.
Efter sista sladden tänkte jag bara, nu är det kört och fan lacken......
Såg exakt hur jag skulle fara in i soptunnorna eller i snövallen.
Min första smäll kom i snövallen, vilken var som en hård jävla stenvägg. Efter den här smällen har jag inte minnet kvar...
Lite suddigt kan jag minnas att jag tyckte att snurrarna aldrig tog slut... tänkte... när stannar bilen.
Andra smällen vet jag inte hur det gick till, men jag snurrade några varv så....
Åkte inte runt upp och ner,... utan snurrade fram o tillbaks över vägen...
Jag såg att en massa grejjer lämnades efter vägen... av min bil....
På något sätt så tog jag mig via bilen till morbror som bara bor några meter från där det hände..
Går in o bara säger - har du nått man kan böja bort en plastskärm från däcket med??
Vilket han då frågar nått i stil med vad som har hänt...
(men somsagt, det här är den delen jag inte har mycket av minnet kvar av)
Tillslut lyckas vi få bort skärmen och jag sätter mig i bilen och tar mig de metrarna som var kvar till mamma...

Fy fan vad jag måste blivit rädd, chockad.... jag vet ju att tankarna var att nu går det åt helvete....
Jag totalblockerade... varav jag då inte minns....

Skakade till 16 tiden då jag best mig för att åka till vårdcentralen. Man ska visst dokumentera sånt här om det skulle bli något problem längre fram....

Jag har nu ont i ryggen (ryggraden upp till nacken)... Men förmodligen är det bara nå muskulärt. Ingen järnskakning, inga blåmärken... läkarn gjorde en grundlig undersökning och avslutade med att - du kommer förmodligen ha ganska ont i några dagar.. Vilket jag inte ser som nå konstigt.... fan som jag spjärnade emot i smällen... är stel som fan nu....

Bilen därremot... får stå tills försäkringsbolag, verkstaden är klart med. Spoilern gick i delar, några lysen lampor for åt helvete, han låter lite konstigt när jag kör, däcket måste blitt vindt..

Vilka jävla tankar det här för fram...

Tur i oturen som man brukar säga

Vilken jävla dag... vilken jävla smäll... den kommer jag sent glömma

//C

Kommentarer
Postat av: Åke

Jävligt tråkigt att du krascha med din bilen men skönt å höra att du inte blev mer skadad det är aldrig roligt med olyckor, krya på dig vännen.

/Gubben Åke i Umé

2008-03-23 @ 09:13:26
Postat av: Åsa

Oj, får ju ont i magen.. Skönt att det gick hyfsat ändå. Tänker på dig!
puss puss

2008-03-25 @ 11:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback