Framme!!!

Hej hej dar hemma!!

Da var man framme i Boston. (i torsdags iofs). Har tagit nagra dagar att forsta vart jag ar o hur helsikes stort det ar!!! Just for tillfallet har jag inte shoppat (JAG, inte ens shoppat). Gar mest bara och gapar.  Na men snacka om att allt ar helt annorlunda motfor hemma. Men det ar kul, mycket kul.

Kom torsdagkvall, torsdag, fredag och lordag har vi softat. Kollat in Hamilton, dar jag da bor. Kollat stallerna runt omkring (som malin brukar hanga pa), atit go mat och bara varit. Somsagt, det tar ett tag att forsta vart jag ar. Men jag jobbar pa det. Malin tycker att jag vant dygnet bra och orkar gora mycket.
Igar for malins vardfamilj till Sverige, sa nu ar vi ensamna och kan fara hur vi vill. Inga barn att ta hand om alltsa, bara hunden. Malin har alltsa semester ett bra tag nu, sa igar firade vi med en pissacklig drink.

Ska dra upp lite grejjs med punkter tankte jag

Upplevelser sen torsdagen:

* Flygplansresan gick mycket bra, hitta pa dom otroligt stora flygplatserna gick fin fint. (svanskotan var otroligt om och jag var mycket slut, men det gick fin fint anda). New York var en hit, jag fick vanta pa flygbytet i ca 3,5 timmar, men somsagt tog det kring 1 timma att ta sig in i landet (genom tullar, kontroller mm). Men dom slappte in mig. :-)  . Sa da hade jag 2 timmar kvar till nasta avgang alltsa. Ratt slut o sliten satt jag mest o tittade pa folk och sjalvkart den fulla skocken pa ca 10 japaner som var fulla o skrek i dom 2 aterstaende timmarna. Val i Boston, malin och charlotte hittade inte varann. Sa tillslut satte jag mig pa ett stalle o vantade, sa vi skulle sluta springa forbi varann pa den stora flygplatsen. Malin hittade charlotte efter ca 45 min.
Pavag hem stanna vi o kaka, sen var vi hemma vid 20 tiden, jag stupa i sang vid 21.30 o sov 11,5 timma, det var naaaajs.

* Sen jobbade malin fredag och lordag sa da har vi farit runt o tittat pa grejjs. Atit pa en supergod restaurang, 99. MMMMM, men SANNA stora portioner. Det var en upplevelse for magen. Foresten, har ater man mest i bilen, natt jag kommenterat en massa ganger. Dunkin Donuts och Starbucks.... kaffe att ta me och garna en donut. Lite annorlunda..... Inte sa konstigt att man ser ut som man gor har.. Foresten, vilken huvudvark jag far nar jag inte far koffein, vi har fatt kasta oss ut i bilen o kort in pa dunkin for att charlotte maaaste ha kaffe. Har ere visst bara koffeinfritt som galler. 

* Lordagkvall efter slappt av vardfamiljen pa planet sa firade vi in malins semester (jag, linda en au pair och malin saklart) med en grogg och baseball pa tv.

* SONDAG.... semester for mig och malin. Vi hade val da tankt sova ut. Men da borjade byggarbetarna saga, spika, lyssna pa musik och sjunga med till aerosmiths sweet emotion vid 7 tiden pa morgonen. Ingen sovmorgon. Vi bestamde oss for aka in med taget till boston. Jag, malin och linda satte oss pa taget vid 11, sen byte till tunnelbanan och ett byte till i tunnelbanan sa befann vi oss pa harvard. COOOLT. Sa idag har vi gatt guidad tur pa harvard. Vi har kakat ham and cheese croissanter pa en grasplatt mitt i camebridge i solen. Sen for vi tillbaks hem vid 17 tiden. Men alltsa, vilken grejj, nar ska jag hinna smalta allt???????? Sa mycket folk, sa stort. det ar helt otroligt.

Na nu borjar det bli dags for sangen tror jag. Vi har foresten bokat tagbiljetter infor tisdag till New York. Jag o malin ska dit pa dagstur.
O sen foresten, for er som undra vad min overaskning var, sa var det en BASEBALL match. Boston Red Sox. WOHOOOOOOOOOOOOO. Sa tufft. langtar......... Har fatt en keps av malin med ett B... sa den ska jag ha pa Torsdag nar vi ska pa matchen.


En halsning till nagra av er.

C & P, vad var det ni ville jag skulle spana efter???? For nu i veckan ska jag borja rora mig kring affarer!!! Maila mig och beratta. Syster, jag ska kopa snarra at dig =)

Mammi...... saknar dig, zooet och breakka. p&k (hoppas du mar battre, meddela mig hur det gatt och gruva dig inte for mycket nu) Be syrran maila mig!!!!

Jenni o matte, hur gar det for er med bebben, kommer den ut snart??? Meddela!!!!!

pappa o cat, hoppas ni har det bra i stugan... hall utkik pa kameran i new york.... :-)

Alla ni andra, ha det superbra sa syns vi snart!!!

Se ya....

// Charlotten

Kommentarer
Postat av: Jenni

Äh, den här j*kla bebisen har tydligen inte tänkt komma ut och träffa oss. Men egentligen är det ju några dagar kvar, så jag borde inte vara så frustrerad egentligen.
Eddie kommer hem imorgon - vi längtar!! Medans han varit borta har vi snickrat på hus, uteplats och målat möbler. Jag går flera timmar om dagen på stan och tar alla trappor jag kan. Men det enda som händer är att jag får ont i fötterna.
Baaahhhh!
Fan vad kul att du skriver så man får veta vad du gör!!
Ha det så himla kul i nu, och njut av semestern!
Love you sweetie, pussssss

2007-06-11 @ 21:28:30
Postat av: Yurika

Njut! och kom ta med dig dom där goda svarta kakor med vit fyllning i! mums! =) Kram vännen!

Postat av: Cecilia

Hej!
Jag såg att du hade ringt igår och klantjag var inte hemma... Kommer att maila dig idag när jag sitter på skolan... Snart sommarlov även för mig!!! Sista veckan nu!!!
Ska prata m P om vad han skulle ha och så sätter vi in pengar.
Ha det bra!!!
CVK

2007-06-12 @ 09:02:14
Postat av: Helena

Hej tanten har du tänkt att skriva nå nytt som har hänt för det börjar bli lite tråkigt att läsa samma sak om och om och om och om igen =),har jobbat två nätter nu och inget nytt, hoppas att ni har det bäst och shoppar mycket och äter gott pussa på malin från mig och så kan du hälsa malin att hon kan pussa på dig lite i från mig ,ta hand om er nu och busa inte allt för mycket nu =) Ha det

2007-06-18 @ 03:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback